Att hålla kurs

Inför Kurs
  • Sammanställ de anmälningar du fått in. Viktigt! Alla kursanmälningar görs via formulär på hemsidan.
  • Kontakta kursdeltagare efter anmälan
    - Datum & tid för kurs
    - Summa att betala (ev. medlemsavgift, kursavgift +bok (valp)). Ska vara betald innan kursstart!
    - Ref.nr +namn för betalning - Bg 5079-7927
  • Återkoppla betalningsreferens till kassör (se nedan)
  • Fyll i lista till Studiefrämjandet, lägg i facket på kontoret. Ev. manuell "Grön lista" finns senare att hämta i samma fack. Vill du använda App- skriv "GUSTAV" överst på  listan.
  • Fyll ev. i Deltagarlistan om ni vill ha den för egen uppföljning
Under Kurs
  • Rådgör med övriga kursledare hur ni delar upp appellplaner och lokaler, er kurskväll.
  • Meddela "specialkost" t.ex gluten, på lista i köket.
  • I samband med kursstart skall alla hundar ID-kontrolleras. Läsaren ska finnas i mittengarderoben på kontoret.
  • Informera kursdeltagarna om hur "köket" fungerar. Ingen kontantbetalning, utan fyll i fikalistan. Betalning av slutsumman sker vid näst sista (sista) kurstillfället. Kontant eller via Swish.
  • Städa stugan enligt uppgjord lista eller ök med kurser samma dag.
  • Varje kurs sköter sin egen servering (kök) eller enl. överenskommelse med övriga.
  • Informera kursdeltagarna om ideell verksamhet. Fånga upp de som är intresserade att hjälpa till vid t.ex kurser, tävlingar, kök et.c
    Informera om Bonussystemet.
Inför/ efter Kursslut
  • Fyll i lista i köket när ni avser ha er avslutning, i god tid innan.
  • Färdiga diplom finns att tillgå i mappen på kontoret. Kontrollera i tid att det antal du behöver finns, annars kontakta Jeanette.
  • Kursutvärdering avslut /halvtid, finns i instruktörspärm på kontoret
  • Lämna den ifyllda "Gröna listan" i facket på kontoret. (glöm ej skriva under) alternativt rapportera in via app och glöm inte Signeringskod.

Kassör

Elisabeth "Elis" Pettersson