Förkunskaper:
Inga förkunskaper krävs och alla hundar kan vara med oavsett ålder. Övningarna anpassas efter ålder och fysiska förutsättningar.

Kursen:

Kursen omfattar 5 kurstillfällen á 2 studietimmar.
(1 studietimme = 45 minuter)

Vad är dogparkour?
Dogparkour är balans och koordinationsträning för hundar. Det hjälper hunden att bli medveten om sina kroppsdelar, många hundar har dålig kroppsmedvetenhet då är detta en utmärkt träningsform. Det är även en jättebra träning för att stärka självförtroendet och samarbetet/kontakten mellan hund och förare. Övningarna innebär att hunden ska ta sig upp och ner från olika föremål, såsom stenar, bänkar stubbar mm, gå balansgång, hålla balansen på liten yta, krypa under föremål mm.

Mål:
Bättre kroppsmedvetenhet, koordination och självförtroende

OBS! Alla hundar ska ha sele när de tränar för att du som förare ska kunna hjälpa och stötta din hund på ett så säkert sätt som möjligt.

Medlemskap krävs för alla våra kurser ANMÄLAN

Startdatum:       Vecka 32

Kursdag/Tid:     Söndag 11/8 18-19:30
                           Övriga tillfällen blir 18 och 25/8 samt 1 och                                 15/9 (ingen kurs den 8/9!)

Antal platser:

Kurslitteratur:

Kostnad:             700:- (<25 år alt. stud.leg 610:-)
                            (20 Bonustimmar)
                             Fika ingår ej

Instruktör:          Karina Ravn
                            Tel.073-396 97 23
                            k.ravn@outlook.com

Intresseanmälan

• Obs! Ej SKK
  • T.ex info till köket mm
  • Jag godkänner att Tidaholms BK sparar mina uppgifter, i enlighet med GDPR, under tiden vi deltar i anmäld aktivetet